Pracuję jako logopeda od 22 lat, zawsze był to mój główny zawód i wielka pasja. W 2012 roku ukończyłam
specjalizację neurologopedyczną na Akademii Medycznej we Wrocławiu. Brałam udział w kilkudziesięciu szkoleniach i kursach w Polsce i za granicą (wyjazd szkoleniowy w Niemczech i Szwajcarii, dwutygodniowy pobyt w Michael Palin Centre For Stammering w Londynie). Jestem od pięciu lat wykładowcą akademickim, w tej chwili kontynuuję współpracuję z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, wcześniej przez kilka lat prowadziłam zajęcia w Colegium Da Vinci.
Specjalizuję się głównie w trzech dziedzinach – moja praca dotyczy jąkania dzieci i dorosłych (z tej tematyki prowadzę też wykłady na wyższych uczelniach), opóźnionego rozwoju mowy i wczesnej interwencji u noworodków i niemowląt. Zajmuję się również terapią dyslalii oraz terapią neurologopedyczną osób dorosłych.
Miejsce do którego zapraszam jest stworzone po to, aby służyć kompleksową poradą, całościowym ujęciem różnych trudności, całościowym traktowaniem osób, które będą szukały wsparcia w różnych sprawach.
Staram się przyjmować określone standardy w swojej pracy, dlatego też od kilkunastu lat prowadzę własną działalność i wiem, że w ten sposób, pracując indywidualnie, wyznaczając odpowiednią ilość czasu i uwagi dla każdego klienta jestem w stanie zapewnić jak najlepszą pomoc. Każda spotkana na mojej drodze osoba, jest dla mnie wyjątkowa, skłania mnie w pracy do szukania nowych rozwiązań.
Biorąc pod uwagę fakt, iż terapia bywa długotrwała, a co za tym idzie często i kosztowna, staram się współpracować z różnymi instytucjami , które wspomagają finansowanie zajęć lub też udzielam informacji na temat różnych, innych źródeł pomocy.
SZKOLENIE I KONFERENCJE :
Z zakresu terapii jąkania:
Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 –Palin PCI – dr Katarzyna Węsierska.
Terapia jąkania dla dzieci w wieku szkolnym: rozwijanie kluczowych umiejętności klienta i terapeuty -Jane Harley Palin PCI.
Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym – dr Katarzyna Węsierska.
Jąkanie wczesnodziecięce – profilaktyka, diagnoza i terapia – dr Katarzyna Węsierska.
Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna- Zaburzenia płynności mowy- teoria i praktyka –2016r, Uniwersytet Śląski.
Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna- Zaburzenia płynności mowy- teoria i praktyka –2014r, Uniwersytet Śląski.
Terapia Jąkania u dzieci w wieku szkolnym 6-12 lat – Mies Bezemer.
Mini –KIDS –terapia jąkania małego dziecka – Peter Schneider.
VIII Konferencja Logopedyczna Fenomen Jąkania- terapia, wspomaagnie, wsparcie- trzy drogi jeden cel – Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
Terapia osób jąkających się w nurcie modyfikacji jąkania. Metoda Wystarczająco Płynnej Mowy – Lucyna Jankowska Szafarska, Jagoda Tuchowska.
Techniki relaksacji w terapii dzieci i młodzieży.
Terapia jąkania u młodzieży i dorosłych – prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski.
Jąkanie. Giełkot. Mutyzm (48 godzin)-prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski.
Zaburzenia mowy i zachowania. Diagnoza i terapia – prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski.
Diagnoza i terapia jąkania u dzieci w wieku 2,5-10 lat – Aleksandra Boroń.
Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mowy, z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną – dr Mieczysław Chęciek.
INNE:
- The Language of Emotions – dr Andy Bondy, PECS.
- Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży następstwa, diagnostyka i planowanie terapii – K.Ziemkiewicz i K. Wojnarowska, Bonum Comune.
- Kompleksowa diagnoza i terapia trudności w uczeniu się – BIOMED.
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka – dr Joanna Gruba.
- Redukcja zachowań trudnych u osób z zaburzeniami rozwoju poprzez rozwijanie komunikacji funkcjonalnej – Lori Frost, Andy Bondy PECS.
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS)- Cognitus.
- Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie – prof. dr hab. Jolanta Panasiuk.
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego APD- jedną z przyczyn trudności w uczeniu się – Renata Borowiecka.
- VI Forum Neurologii Dziecięcej. Spotkania z ekspertami.
- Diagnostyka, terapia i wsparcie edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
- Problemy neurologopedyczne pacjentów po przebytym udarze mózgu. Diagnoza i terapia afazji – prof. dr hab. Jolanta Panasiuk.
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania- prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska.
- Niedokształcenie mowy – afazja rozwojowa- A. Paluch i E. Drewniak Wołosz.
- Neuropsychiatria i neuropsychologia. Dzieci z chorobami rzadkimi – leczenie, rehabilitacja, edukacja. Wrodzone zaburzenia układu nerwowego -dr Teresa Kaczan.
- Seminarium zagraniczne w Szwajcarii i Niemczech: Seminarium edukacyjne – Opieka logopedyczna w Szwajcarii i Niemczech, organizatorzy Deutsche Angestellten Akademie Logopadieschule Freiburg, Polski Związek Logopedów, Unia Europejskich Federalistów, Szwajcaria, Niemcy 2013.
- Ergoterapia w pediatrii. Terapia ręki – dr Teresa Kaczan.
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I i II stopień -Magdalena Grycman.
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych III i IV stopień -Magdalena Grycman .
- Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej. Strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w obszarze oralnych funkcji pokarmowych, motorycznych i sensorycznych u noworodków i niemowląt z obciążonym wywiadem neurologicznym – dr Aleksandra Łada.
- Kurs elementarny z zakresu znajomości języka migowego ( 60 godzin)
- Ukończenie szkolenia (188 godzin), zdanie egzaminu kwalifikującego, uprawniającego do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej) – uzyskanie uprawnień terapeuty integracji sensorycznej ( sierpień 2011 ).
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka z grupy wysokiego ryzyka na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensorycznej – dr Teresa Kaczan.
- Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej. Strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego – dr Aleksandra Łada.
- Programowanie języka dla dzieci z afazją- prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
- Pierwsze Międzynarodowe Sympozjum Naukowe – Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej, ujęcie interdyscyplinarne.
- Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna. Język. Mózg. Komunikacja – UAM Poznań.
- Wczesna interwencja i terapia logopedyczna u dzieci do pierwszego roku życia – dr Mira Rządzka.